Thursday, February 24, 2011

Basic Training 2011

Salam..
Fasa kedua untuk mejadi fasilitator INSPIRE Club telah pun dijalankan pada 13 February yang lalu. Leih kurang 80 orang pelajar telahpun menjalani fasa kedua ini. Sebenarnya, masih banyak lagi yang berminat untuk mengikuti fasa ini, tetapi tidak berkesempatan berikutan peperiksaan yang dijalankan pada hari yang sama. Trainers2 INSPIRE Club telah melakukan yang tebaik dalam menerangkan secara teori kepada adik2 bakal facilitator.

Pendaftaran telah dimulakan sejak dari pukul 8.30 pagi lagi. Adik-adik telah bersarapan dengan sarapan yang disediakan oleh committee2 Basic Training. Kemudian adik2 telah dibenarkan masuk ke dewan, dan program bermula.

Antara aktiviti dalam kumpulan yang telah dijalankkan. Adik2 telah didedahkan dengan teori2 seorang fasilitator.

Saudara Kamil, president INSPIRE Club dalam sesi ucapanya, juga telah mengambil kesempatan untuk menguji adik2 tentang apa yang dipelajari sepanjang program berlansung. Adik2 telah ditanya tentang mass, 7 budaya INSPIRE, dan juga teori2 yang lain. Program telah berjalan dengan lancar, dan diharapkan adik2 dapat meneruskan perjuangan untuk mejadi seorang fasi dengan mengikuti fasa seterusnya.

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Chatting Room


ShoutMix chat widget

About this blog

Nama Kelab : Kelab Inspire UIAM
(formerly known as Kelab KARISMA UIAM
)

Tarikh Ditubuhkan : 21 Feb 2001

Pengasas : Dr. Asyraf Wajdi Hj Dusuki

Motto : Ar-Ruhban fil-Lail wal-Fursan fin-Nahr
yang bermaksud ‘bagaikan pendeta yang beribadat di malam hari, dan bagaikan kuda yang berlari kencang di medan perang di siang hari.’

Visi : Membina generasi pemimpin dunia

Misi : Membantu pelajar-pelajar yang bermasalah

Sebarang cadangan, aduan dan komen, sila e-mail:
inspireclubiium@gmail.com

Followers